רגעי דעה | Opinions

סלחו לי

I'm sorry English readers, this is an internal affair. Read you next time :-)

קוראיי בעברית, סלחו לי גם אתם. זה פוסט חריג לי ולבלוגי מכל בחינה.

אתחיל בהצהרה אותה כל אחד יכול לבדוק – המילון הנאמן שלי מגדיר גם "טינופת" וגם "חלאה" במילים: לכלוך, זיהום.

על כן, ולדעתי האישית (הרגישו חופשי לתקן אותי אם אני טועה) הדבקת איזו מהמילים הללו לאדם זה או אחר, אינה אף מתייחסת אל מצבם ההיגייני, כי אם משווה את האדם המדובר עצמו ללכלוך או זיהום.

ולכן, כינוי אדם זה או אחר באחת ממילים אלו, איננה "ביקורת" משום סוג שהוא (!).

כינוי אדם זה או אחר באחת ממילים אלו (או דומה להן) מהווה ניסיון לעלבון אישי, להקטנה, לביטול זכויות האדם המוּלדות.
ולא אכפת לי איזה אדם, מה דעתו הפוליטית או אמונתו, מה אמר/הצהיר/הציע או למה, או נגד מי.

וזו ה-בעיה (בעיניי) של השמאל הקולני בארץ:
החשיבה כי חופש הביטוי מותיר לאדם להשתמש בכינויי גנאי ו/או להעליב אדם אחר, במיוחד כאשר זכויות האדם חרוטות על דגלו.
זה אולי נאה דורש, אך לא מתקרב כלל לקיום.

רוצה להעביר ביקורת? בבקשה. אבל הישאר ענייני לגופו של עניין.
התרחק מהאדם, גם אם אתה מתנגד לדעתו, חשיבתו, אמונתו.
מי שמולך עדיין אדם, בדיוק כמוך.

L

4 תגובות בנושא “סלחו לי

    1. אתה יודע, עכשיו, כשאתה מציין את זה, אני לא זוכרת מה היה החלק השני… לא נקלט לי כראוי, וכבר הרדיו המשיך אל חדשות אחרות…

      אהבתי

        1. כן, נכון. כמובן שאתה צודק. ואני לא אומרת שזה לא מזעזע.
          אבל במחשבה שלישית (ורביעית) אני כן אומרת שאם 'חלאה' קיים בשפתו שבשימוש, מה מפליא השלב הבא אליו שפתו זו התדרדרה? הרי הפתח הכי קטן יכול להתרחב…

          ראה, בגלל דברים כאלה אני חוזרת תמיד אל רגישות והתחשבות. אלה כמעט פסו מן העולם.
          והנה, אדם במעמד כמו שלו, עם מעט רגישות והתחשבות אמיתיים בזולת וזכותו להתקיים, היה מכרית משפתו שבשימוש כבר את הביטויים הקטנים (כמו חלאה). ומן הסתם היה מזדעזע בעצמו מהביטויים הגדולים…

          אהבתי

I'd love to read you :-) For English, right click on the comment field bellow. You'd get a popup, including "writing direction". Hover over it and you’ll get options to change text justification. Choose the Left to Right

